Головна Як вести дискусію Як вести дискусії на складні теми

Як вести дискусії на складні теми

Шановні друзі! Вести дискусію на гострі теми завжди складно та боляче. Але ніхто не розповість про Україну краще за українців.

Щоб вам було легше вести складні розмови на важливі теми, ми підготували стислу пам’ятку з корисними порадами. Таким чином, ви зможете переконливо доносити інформацію до співрозмовників.

Коротко всі поради можна звести до такого переліку:

  1. Зрозумійте, хто ваш співрозмовник.
  2. Зрозумійте свою ціль та тримайте її у фокусі.
  3. Тримайтеся чіткої логіки в своїй позиції.
  4. Вдосконалюйте навички ведення дискусії: контролюйте емоції, намагайтеся розуміти емоції співбесідника та активно слухайте інших.
  5. Завжди завершуйте дискусію так, щоб співрозмовнику хотілося продовжити розмову.

Розглянемо кожну пораду детальніше.

 

Порада №1. Зрозумійте, хто ваш співрозмовник

Спробуйте дізнатися та «приміряти» на себе його досвід, спосіб життя та цінності. Подумайте, що цю людину може хвилювати та цікавити. Оцініть, чи доброзичливо налаштована людина, чи ні.

Чому це важливо? Щоб переконати людину, необхідно тримати з нею контакт та зберігати зацікавленість. Це можливо зробити, лише якщо вести дискусію на рівні цінностей, інтересів та лексики співрозмовника. Маєте пристосуватися до його способу мислення та стилю спілкування.

Не сподівайтеся, що співрозмовник володіє тією ж інформацією та досвідом, що і ви. Часто вам доведеться пояснювати контекст: що відбувалось та відбувається у вашій країні, у вашому місті та що відбувалося безпосередньо з вами.

Завжди говоріть простими словами і не перевантажуйте розмову деталями або сленгом.

Головна ідея: оцініть співрозмовника та доносьте вашу думку в зрозумілому для нього форматі.

 

Порада №2. Зрозумійте свою ціль та тримайте її у фокусі

У дискусіях про війну ваша ціль — донести до співрозмовника коректну інформацію про Україну, російсько-українську війну та українську історію. А в результаті — досягти від людини щирої підтримки України у війні з Росією.

Неможливо переконати співрозмовника, якщо ваша ціль — довести помилковість мислення людини. Тому не варто починати дискусію із вказування на незнання людини з того чи іншого питання або на помилковість політики держави, в якій людина проживає. Проявляйте повагу до співрозмовника і намагайтеся саме переконати, а не вразити чи принизити. Не варто звинувачувати, ображати людину або її батьківщину.

Головна ідея: пам’ятайте про свою ціль та ведіть дискусію з позиції поваги до співрозмовника.

 

Порада №3. Продумайте вашу логіку

Чому логіка важлива у дискусії? Логічну мову легко слухати, легко слідкувати за думкою, а отже — легко зрозуміти.

Говоріть аргументовано, підкріплюйте аргументи фактами. В цьому вам допоможе ресурс UAQA — звертайтесь до нього навіть під час розмови.

Після того, як ви навели факт – варто додати від одного до трьох прикладів. Особливо ефективно додавати приклади з власного досвіду – вони можуть викликати найбільший емоційний відгук. Проте починати необхідно саме з фактів та опиратися на них, оскільки свідомість співрозмовника може знехтувати будь-яким прикладом, що не вписується в його набір фактів. 

Якщо ваш співрозмовник налаштований негативно, починайте переконувати його з найбільш сильного аргументу і потім — переходьте до слабших. На сайті UAQA аргументація розташована саме за таким принципом.

Обов’язково спростовуйте фактами ті тези вашого співрозмовника, які не відповідають дійсності та не випливають з його аргументів.

 

Порада №4. Контролюйте свої емоції та активно слухайте інших

Щирість, відкритість, емоції в розмові важливі та сприяють довірі. Але вони ефективні лише тоді, коли контрольовані, адже неконтрольовані емоції сприймаються співрозмовником як слабкість або агресія. Тому намагайтеся говорити спокійним, рівним голосом.

Практика активного слухання покаже повагу до співбесідника і допоможе вам контролювати власні емоції. Одночасно активне слухання допомагає краще зрозуміти інтереси людини та відповідно до цього підібрати аргументи в дискусії.

  •   Намагайтесь дивитися співрозмовнику в очі. Покажіть, що ви справді його чуєте: не розмовляйте під час бесіди по телефону, не відволікайтесь на соцмережі тощо.
  •   Не перебивайте. Спочатку дослухайте — потім говоріть.
  •   Не варто закінчувати речення за співрозмовника або відповідати питанням на його питання.
  •   Не думайте на відповіддю під час того, як людина ще говорить. Це буде помітно. Подумайте над відповіддю після того, як співрозмовник закінчить.
  •   Повторіть своїми словами вголос те, що сказав співрозмовник. Це необхідно, щоб переконатися, чи ви правильно його зрозуміли.
  •   Тримайте комфортну для співрозмовника дистанцію, не нависайте над ним. Нерівна позиція породжує боротьбу та провокує конфлікт.
  •   Підкреслюйте свою відкритість та доброзичливість мовою тіла. Уникайте недружніх поз та рухів: намагайтеся не схрещувати руки, не стукати кулаком. Такі невербальні сигнали можуть змусити іншу людину захищатися — і ваші аргументи людина не сприйме.
  •   Якщо відчуваєте прилив гніву під час бесіди, зосередьтеся на тому, що вас оточує. Спробуйте перерахувати 5 речей, які ви можете бачити; 4 речі, до яких ви можете доторкнутися; 3 речі, які ви можете почути; 2 речі, які ви можете відчути на запах; і 1 річ, яку ви можете спробувати на смак.
  •   Також спробуйте прийняти свої емоції, не намагаючись виправдати це або зрозуміти. Прийняти почуття, не намагаючись його пояснити, іноді буває корисно та дає ефект заспокоєння.
  •   Якщо відчуваєте, що не можете впоратися із своїми емоціями, просто вийдіть із дискусії. Це буде набагато краще, ніж пусте емоційне сперечання.

 

Порада №5. Аналізуйте поведінку співрозмовника

Якщо співрозмовник проявляє емоції, спробуйте зрозуміти причини, що їх викликали: ваша зневага, його співчуття або страх? Розуміючи причину, вам буде легше обрати аргументи для дискусії.

Згодом ми опублікуємо додаткові поради як трактувати невербальні прояви співрозмовника та діяти у відповідності до вашої цілі.

 

Порада №6. Завершуйте дискусію правильно

Єдине правильне завершення дискусії — це викликати бажання співрозмовника продовжити подібну розмову. Навіть якщо вам не вдалося переконати людину, завершувати завжди треба на позитиві і з добрими побажаннями. Ніколи не втрачайте контролю над емоціями, а якщо відчуваєте негативний потік, виходьте із дискусії.

І навіть якщо ви втратили контроль над емоціями, завжди подякуйте за розмову, за можливість почути та зрозуміти іншу думку, тощо. Враження від зустрічі з вами мають бути такими: «а все ж таки українці справжні європейці та приємні люди.»

 Звертайтесь до нашого ресурсу перед можливими дискусіями. Навіть невелика підготовка до розмови з іноземцями за допомогою UAQA та інших достовірних ресурсів озброїть вас аргументами та фактами і допоможе досягти бажаного результату — донести коректну, не спаплюжену російськими вигадками інформацію про Україну, її історію та російсько-українську війну.

Результативних вам дискусій!

Не знайшли потрібної відповіді?

Зворотний зв'язок важливий для нас! Якщо у вас залишилися питання або ви не знайшли потрібної інформації на сайті, будь ласка, напишіть нам. Наша команда допоможе вам знайти відповіді на ваші запитання та надати необхідну інформацію.

    Поставити запитання

    Проєкт відбувається за фінансування

    partner partner partner partner